I väntans tider

PelargonNär jag klickar runt bland alla fina trädgårdsbloggar blir jag lätt avundsjuk på vad det växer och blommar. Jag VET att det är olika zoner, att jag odlar i små krukor som hämmar tillväxten, att många har växthus, inglasad balkong och så vidare.

Så måste jag helt enkelt bita ihop och konstatera att mitt odlande går i en långsammare takt. Det finns en stor njutning i att titta på knoppar som ger löften om vad som kommer, och det försöker jag tänka på det när jag blir för otålig.VinbärsbuskeVinbärsbusken har många bär som stadigt tjockar på sig. De bör vara mogna om en månad ungefär. 

BusktomatMånga blommor, men inga tomater än.

MurgrönaMurgrönan kan hittills göra ett varv runt balkongstången, men det är långt upp till räcket.

Söta små smultronblommor. Söta smultronblommor.Paprika

 

Massor med vita blommor på paprikan, som ska bli frukter i rött, lila och orange så småningom.

4 thoughts on “I väntans tider

  1. lenaericsson

    Ja det kan vara lite frustrerande att vänta, men det du har är snyggt!
    När det gäller tomater så kan jag verkligen rekommendera Sibrijak. Den är snabb. Nästan lika snabb som körsbärstomaterna jag har!

    Svara
      1. lenaericsson

        Ference Tender är också en makalös paprika som ger bra med frukt. Kommer inte ihåg om jag tipsat om den till dig, men det är den jag har 10 frukter på samma planta i en kruka! Supergod dessutom.

Kommentera

