Stadsodling i Hammarby sjöstad del 3

Södermalmsnytt.Här är jag med och pratar om kollektivodling i Henriksdalshamnen i senaste numret av Södermalmsnytt. De hörde av sig till mig eftersom jag har bloggat om det förut, och jag har själv anmält intresse för att vara med.  Jag hoppas att vi blir många fler nu!

Det var intressant att höra mer om hur planerna för området ser ut.  Hela sträckan utmed Kanalvägen ska bli grönt parkområde och nedanför Danviksklippan ovanför Båtklubbsgatan blir det park med lekplatser, bollplan, skejtpark och soldäck.

Flera personer som vill vara med och odla har hört av sig till mig efter artikeln så jag tänker sätta ihop en mejlinglista så att vi kan hålla kontakten. Vill du vara med på den – mejla mig på hedvig.eriksson@gmail.com.

Om du vill anmäla ditt intresse för att vara med och starta en förening för stadsodling i Hammarby sjöstad så mejlar du till Filip Borgelin på Exploateringskontoret. Hans mejladress är filip.borgelin@stockholm.se.

Södermalmsnytt.

Ur Södermalmsnytt.

Jag har placerat min blogg i Stockholmbloggkartan.se!

3 thoughts on “Stadsodling i Hammarby sjöstad del 3

    1. Fröbomb Inläggets författare

      Ja, jättekul! Nu är det politiska beslutet inte fattat än, men det vore konstigt om staden backade när den nu gått ut med erbjudandet så offentligt. Det kan dock hända om de anser att alltför få har visat intresse.

      Svara

Kommentera

