Balkongen får liv igen

Frö igen

Efter en tvåårig paus väntar återigen en sommar i stan. Fönsterbänken svämmar över med småplantor som jag frösått och som väntar på att få flytta ut på vår balkong, i sydvästläge med halvskugga och ganska mycket blåst. I år satsar jag på mer växter, nya roliga sorter och lite färre missöden.

Rädisa brytbönaRädisa och brytböna är två nyheter för min del som jag ser fram emot att göra sallad på snart. Båda är köpta hos Runåbergs fröer.

Vinbärstomat

Vinbärstomaten är ganska skranglig men jag har en förhoppning om att detta ska bli en tjock och fin planta. När jag odlar tomat brukar den ge skörd lagom till att säsongen är över, men denna sort ska enligt beskrivningen ha en ”enorm växtkraft”. Nu återstår att se hur den klarar balkongklimatet.

Kommentera

